Teadvised...

luni, 21 martie 2011

Japan Hojicha

ほうじ茶 - 焙じ茶  
Hojicha




In continuarea seriei de trei ceaiuri japoneze, am ales sa va povestesc putin si despre Hojicha. Dupa cum am spus si post-ul anterior, Hojicha (sau Houjicha) se poate obtine prin prajirea frunzelor de bancha, sencha sau kukicha. Cel din kukicha se numeste Hojicha Karigane. Totusi cel mai cunoscut este cel obtinut din frunzele de bancha. Poate fi impartit in patru categorii, in functie de cat de mult a fost prajit: light roast, basic roast, dark roast si smokey.



Cel pe care l-am pregatit este Light Roast putandu-se observa dupa culoarea frunzei o deviatie din verde spre o combinatie echilibrata de maro deschis si kaki. Parfumul este putin mai aspru, cu o tenta de nuci uscate si samburi de cacao. Gustul este deosebit. In primul rand nu exista caracterul usor amarui al ceaiului verde traditional, in schimb apare un gust dulce cu note lemnoase pus in echilibru de un buchet usor afumat.
Contine foarte putina teina, fiind considerat un ceai verde pentru seara.
In Japonia, se obisnuieste sa fie servit dupa cina.




 Pentru infuzare am folosit un mic tetsubin de aproximativ 200ml si 4 grame de ceai, apa de 80 de grade Celsius si timpul de infuzare de aproximativ 2 minute. Am obtinut o infuzie clara, asemanatoare chihlimbarului.
Daca il lasati mai mult la infuzat nu devine mai amar, gustul devine mai aspru cu un miros patrunzator de coaja de nuca.




Niciun comentariu: