Teadvised...

miercuri, 28 decembrie 2011

Россия и Турция-чайной культуры



Am sustinut de curand as putea spune ultimele doua ateliere de ceai pe anul acesta. Cultura ceaiului in Rusia si Turcia. Doua zile diferite, doua culturi deosebite si oameni incarcati cu pasiune pentru ceai.
Prima zi a fost dedicata ceaiului rusesc, negru, obtinut in urma combinarii mai multor ceaiuri din India si China. Am folosit Lapsang Souchong si Keemun impreuna cu un Assam puternic.



Ceaiul l-am preparat din apa calda cu zavarka si l-am servit la farfurie. Din pacate nu am avut decat un singur podstakannik, despre care doar am vorbit putin. 

Am avut amestecuri gata facute, dar fiecare a avut ocazia sa isi prepare propriul amestec de ceai rusesc. La deschidere l-am servit cu vodca, iar la atelier cu dulceata de afine de la "Les Saveurs d'Yveline", dulceata de coaja de portocala, zahar cubic si chiar si cu frisca. Am primit sfaturi bune de la un prieten foarte bine documentat intr-ale obiceiurilor rusesti de familie.
Pe langa micul samovar am avut o mica Masa Zakuska cu dulceturi, patiserie, fructe uscate si confiate.






A doua zi a fost mult mai intima daca pot spune asa. Ne-am asezat in jurul unei mese unde am avut setul de servire traditional turcesc, cateva baclavale delicioase si doua surprize minunate venite tot din partea celor de la "Les Saveurs d'Yveline" - Pateuri de fructe (inlocuind clasicul Rahat turcesc) si Caramel cu sare. Au mers extraordinar cu ceaiurile de la atelier.



Am avut Ceai negru din Rize, ceai de mere (Elma Cayi), ceai de macese (Kusburnu Cayi), ceai de salvie (Ada Cayi) si ceai de tei (Ihlamur Cayi). 


Sper ca vor mai fi si alte ateliere dedicate ceaiului la Incubator107. Oricum, din Ianuarie va astept la deschiderile de luna unde veti incerca ceaiurile TEADVISOR de care cu siguranta va veti indragosti!

Niciun comentariu: