Teadvised...

vineri, 3 septembrie 2010

O ceasca de satin cu aroma de ceai


[BIO WHITE SATIN]
Pentru ca am auzit ca astazi au fost 18 grade am zis ca e pacat sa nu ies din casa la o plimbare. Si pe unde sa imi fac drum, pe la Demmer’s, pentru ca mi-am amintit ca mai este un ceai alb neincercat, si anume Bio White Satin. Nu pot da foarte multe informatii despre istoricul acestui ceai, dar pot spune ca este de origine chinezeasca. La fel ca Oothu,  este un ceai controlat biologic si recoltat in conditii ecologice fara a fi folosite ingrasaminte si/sau substante daunatoare plantei si solului. E ca si cum ar creste in mediul ei natural si este culeasa pentru a ajunge in ceasca noastra de ceai de zi cu zi.
Culoarea infuziei este palida-galbuie, limpede si in acelasi timp usor uleioasa. Ne surprinde simturile cu un gust delicat, pamantiu si cu o sugestie de Pu-erh pe la a 10-a infuzie (cand déjà dispare caracterul pestilential al renumitului ceai imbatranit).Bautura matasoasa iti imbraca simturile intr-un voal extravagant . De la prima vedere, ne intampina un melanj de frunze late, intregi sau rupte, cu frunze subtiri lungi si cu irizatii argintii. Pe ici pe colo se mai zareste cate o frunza  plina de viata, verde, ca de smarald. Frunzele, nu foarte indraznete, suporta si o a doua infuzie, la o temperature mai ridicata, cu maxim 10 grade si un timp de infuzare de 3-4 minute.
Pentru preparare am folosit cam 3 grame, pe care le-am infuzat la 75 de grade timp de 3 minute. Eu de ceva timp folosesc un infuzor de bambus, care nu altereaza aroma ceaiului cum o poate face unul metallic. Daca nu aveti asa ceva, puteti folosi infuzoare de hartie. Probabil ca un timp de infuzare mai scurt subtilizeaza  foarte mult aroma pamantie si uscata. Daca il vei incerca, sau daca l-ai incercat déjà, te rog sa imi spui si parerea ta!

Un comentariu:

MicaPerspectiva spunea...

oare cine nu ar vrea sa bea satin?cand imi faci si mie? :)