Teadvised...

joi, 6 ianuarie 2011

Gift of Japan

SAKURA TEA 



In urma cu doua sau poate 3 zile am primit un ceai japonez traditional. Cu siguranta nu se gaseste in Romania dar, poate ca dupa ce vei citi acest review il vei cauta. Recunosc, am fost destul de sceptic in ceea ce priveste aceasta specialitate, dar dupa ce am gustat-o, am realizat cat este de fina si delicata.
Sa nu va mai tin in suspans...este vorba de [Sakura Tea]. Unii poate au tendinta de a il asocia cu Japanese Cherry (ceaiurile verzi cu aroma de cirese), dar va spun eu ca nu au absolut nici o legatura. Adevaratul Japanese Cherry este acesta.




Faimosul Cires Japonez Yaezakura (specia care nu produce fructe), este un simbol al primaverii in Japonia, ramanand inflorit doar in primele doua saptamani la inceput de primavara. Florile sunt culese impreuna cu delicatele codite care le sprijina pe ramuri.
Plantatia se afla in afara orasului Odawara, foarte aproape de Tokyo si de Muntele Fuji.
Florile proaspat culese. sunt murate in otet de prune si sare, isi pastreaza astfel culoarea si parfumul delicat, pana la infuzare.



Pentru prepararea acestui minunat ceai, va trebui sa tineti cont de cateva reguli. In primul rand, luati o ceasca sau un bol japonez, si puneti in el o floare peste care turnati apa calduta si o lasati la inmuiat pentru aproximativ 5 minute.



 Se scoate floarea din apa, si se aseaza intr-o alta ceasca. Prima apa se pastreaza. Apoi turnati apa fierbinte (undeva pe la 90 de grade celsius) peste floarea de cires. Peste aceasta infuzie adaugati dupa gust cateva lingurite din apa sarata, pe care ati pastrat-o.



Culoarea pala cristalina a infuziei cu reflexe rozalii, caracterizeaza finetea deosebita a acestei specialitati. Gustul este extraordinar de delicat, cu note florale, usor dulce cu subtile note de sarat.
Se recomanda combinarea acestul ceai cu Sencha, Genmaicha si chiar Sake.
Daca japonezii se bucura de aceasta comoara de atata vreme, inseamna ca merita sa incerci si tu. 




2 comentarii:

Mihaela spunea...

Arata foarte, foarte frumos acest ceai. Poate intr-un articol viitor ne prezentati si accesoriile dvs de ceai. Am vazut ca aveti multe ceainice deosebite. Mi-ar placea sa stiu mai multe despre fiecare, avantaje, istoric, poate chiar si loc de achizitie si un pret.

Teadvisor spunea...

Asta chiar este o idee buna. Am sa fac un post cu prezentarea lor.